Dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów
- Know How profilaktyki szkolnej czyli jak prowadzić pewną profilaktykę w niepewnej rzeczywistości?
- Procedury współpracy z policją w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia młodzieży i pracowników na terenie szkoły. Algorytmy postępowania.
- Pierwsza pomoc i postępowanie ratujące zdrowie i życie w sytuacjach przedawkowania alkoholu i środków odurzających.
- Tajemnice efektywności działań profilaktycznych w sytuacjach "nic już się nie da zrobić niestety".
- Lubię siebie- lubię młodzież. Doświadczenie wspólnoty w profilaktyce szkolnej.
- Metody i formy pracy w szkolnym programie profilaktyki na pierwszym i drugim poziomie profilaktyki.
- Współpraca z rodzicami. Pomiędzy konfliktem interesów a tworzeniem więzi.
- "Oswoić znaczy stworzyć więzi" powiedział Lisek do Małego Księcia. Tworzenie więzi z uczniem jako podstawa relacji wychowawczej.
- "Będziesz miał ochotę śmiać się ze mną". Tworzenie przyjaznej atmosfery i klimatu bezpieczeństwa jako warunku dobrego samopoczucia wszystkich w szkole.
- Cyberprzemoc. Realny ból w wirtualnym świecie.
- Nowe uzależnienia wśród uczniów (uzależnienie od jedzenia i głodzenia się; shopping; uzależnienie od rzeczywistości wirtualnej, gier i maszyn; uzależnienie od przemocy; uzależnienie od seksu, itd.).
- Trip za 3 złote czyli legalnie dostępne środki odurzające. Nowa moda i specyfika eksperymentowania i uzależnień od ogólnie dostępnych środków zmieniających świadomość.
- Mobbing. Od diagnozy do działania z ofiara, świadkiem i sprawcą przemocy rówieśniczej.
- Subkultury i sekty. Mit czy realne zagrożenie w świecie różnorodności i tolerancji?
- Mediacje i negocjacje jako alternatywa dla kary w konfliktach rówieśniczych.
- Odrzucenie rówieśnicze a zaburzenia w zachowaniu uczniów.
- Galerianki w szkole czyli nowe formy prostytucji wśród młodzieży.
- "Tak to jest jak dzieci mają dzieci". Młodociane matki w szkole.
- Dopalacze czyli diabeł tkwi w..
- Tworzenie bezpiecznej przestrzeni bez kamer w toaletach. Jak to się robi?
- "Kiedyś was wszystkich zabiję tak was nienawidzę". Jak reagować na agresję uczniów aktywnie i skutecznie?