- "Obcym wstęp wzbroniony". Jestem gościem w świecie dziecka- dziecko gościem w moim świecie. Dziś wysyłamy sobie zaproszenia.
- "Oswoić znaczy stworzyć więzi" powiedział Lisek do Małego Księcia. Tworzenie więzi z dzieckiem jako podstawa relacji wychowawczej.
- Kryzys oznacza rozwój. Sytuacje kryzysowe w etapach rozwojowych dziecka i rola dorosłego jako towarzysza przejścia.
- "Posłysz mnie mamo"- jak słuchać aby dziecko do nas mówiło i jak mówić aby słuchało?
- Bezpieczne granice- bezpieczne dziecko, bezpieczny rodzic. Strategie tworzenia granic wychowawczych.
- "Ożenię się z moim tatą"- Dziecko jako istota seksualna. Rozwój seksualny dziecka i problematyka płciowości w życiu dziecka.
- Na pierwszą miesiączkę kupię córce kwiaty"- radzenie sobie z dojrzewaniem swojej córki.
- "Mamo Tato nudzę się"- rola nudy i kreacja rzeczywistości pomiędzy fantazją a realnością w życiu dziecka.
- "Chcę być duży jak mój tata. Chcę być mądra jak moja mama"- pomiędzy genami a wychowaniem.
- Agresja dziecka jako sposób sięgania po uwagę dorosłego.
- Jak oswoić strach przed pustką? Sytuacja powrotu do pracy po urlopie rodzicielskim i wychowawczym
- Rodzic zastępczy- zawód i misja. Jak być rodzicem w pracy i pracownikiem w rodzinie?
- Współpraca rodziców zastępczych z instytucjami pomocy społecznej (OPS, PCPR), placówkami specjalistycznymi i szkołą.
- Etapy bycia rodzicem zastępczym u adopcyjnym- od słodyczy miesiąca miodowego po gorycz rozstania.
- Przygotowanie rodziny i domu na przyjęcie dziecka adoptowanego.
- Zespół Zaburzonych Więzi RAD. Diagnoza, pułapki miłości i odrzucenia, praca z dzieckiem adoptowanym.
- Specyficzne problemy rozwojowe i adaptacyjne dzieci w pieczy zastępczej i z rodzin adopcyjnych.
- Niedostosowanie społeczne i zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży w pieczy zastępczej i z rodzin adopcyjnych.
- Agresja i autoagresja dzieci i młodzieży w pieczy zastępczej i z rodzin adopcyjnych.
- Zaburzenia seksualne dzieci i młodzieży w pieczy zastępczej i z rodzin adopcyjnych.
- "Nie ufam dorosłym". Pomiędzy odrzuceniem a próbą tworzenia więzi przez dzieci adoptowane i z rodzin zastępczych.